Ce sa faci cand te simti coplesita de treburile casei – Casa Senina
coplesit-de-treaba

Ce poţi face atunci când eşti copleşit(ă) de treburile din casă:

 

Societatea încă se mai uită la membrii familiei care decid să stea acasă să aibă grijă de casă, cu lipsa de respect şi recunoştinţă.

Toţi cei care o fac ştiu, însă, că nu este uşor.

Poate fi o modalitate de a-ţi arată dragostea pentru cei din jur şi, în consecinţăfoarte, satisfăcătoare  – le dăruieşti o casă frumoasă căreia să îi aparţină. Dar de cele mai multe ori trece neapreciată – masă este totdeauna pusă, hainele cresc curate în dulap şi cearceafurile şi prosoapele se schimbă singure când este timpul 🙂

 

Ce poţi face atunci când treburile casei te copleşesc:

 

  • Nu îi lasă să îţi ia muncă că şi când ar fi de la sine înţeleasă – apreciază aportul pe care îl aduce în casă fiecare membru al familei. Oamenii din jur se vor molipsi de la modalitatea în care te tratezi tu şi îi tratezi pe cei din jur. Dacă tu îţi menţii respectul pentru muncă ta şi a celor din jur, şi cei din jur o vor face.

 

  • Încurajează-ţi membrii familiei să îşi asume şi ei o parte din resposabilităţi – nu le suplini responsabilităţile lor (aşa cum ei se aşteaptă să aibă ce mânca sâmbătă dimineaţă şi tu te astepoti că grădina să fie responsabilitatea altcuiva). Nu uită să dai responsabilităţi şi copiilor, potrivite pentru vârstă lor, dar ale lor 🙂

 

  • Când te simţi copleşit(a) cu toate acestea, nu uită:
    • familia ta are mai multă nevoie de tine fericit(a),  decât de casă perfectă şi de tine frustrat(a) şi boscorodind

coffee-with-friends

 

  • ai grijă să îţi pui deoparte timp de gândit. Gândit la priorităţi, la cum vrei să faci treaba, la tine şi ce îţi aduce satisfacţie. Nu renunţă la acest timp – pare mai uşor dacă te apuci pur şi simplu de treaba, dar nu este aşa. Fiecare minut pus în planificare, îţi economistesti muulte în acţiune 🙂

mindfulness

 

  • Sări peste o masă, nu mai împături lucrurile, sări peste o săptămâna de dat cu aspiratorul, foloseşte farfurii de plastic, nu o să se întâmple nimic grav

put-your-phone-down

  • Încearcă să stai deoparte de Social Media – studiile arată că românii petrec în medie 2 ore pe FB !!! – poate la tine este mai puţin, dar şi o jumătate de ora câştigată este un timp valoros pentru tine (şi conexiunea cu oamenii pe FB oricum nu este satisfactoare, cum probabil ţi-ai dat seama)

 

  • Fă-ţi o lista cu ce ai de făcut – şi fă-le în ordinea în care ţi le-ai stabilit, fără se te mai gândeşti la ele (simplu fapt că le-ai pus pe lista şi le-ai strer de acolo îţi scade nivelul de stres). Fi realist(a): nu îţi pune pe lista mai mult de 3 sau 5 lucruri – nu vei reuşi să faci mai multe oricum, şi punând mai multe, te vei doar frustra că nu apuci să le faci pe toate.

 

  • Scoală-te cu jumătate de ora mai devreme decât ai nevoie, să îţi tragi sufletul şi să apuci să te gândeşti la ziua ta